Налаштувати параметри згоди

Ми використовуємо файли cookie, щоб допомогти вам ефективніше орієнтуватися та виконувати певні функції. Нижче ви знайдете детальну інформацію про всі файли cookie в кожній категорії згоди.

Файли cookie, віднесені до категорії «Необхідні», зберігаються у вашому браузері, оскільки вони необхідні для забезпечення основних функцій сайту.... 

Завжди активний

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Відновлення поромних перевезень: Переговори з Азербайджаном на фінішній прямій – АМПУ

Адміністрація морських портів України (АМПУ) завершує переговори щодо відновлення поромних перевезень між Азербайджаном та Україною. Голова АМПУ Юрій Литвин підтвердив цю інформацію, повідомляє Інтерфакс-Україна. Під час конференції Grain Storage Forum у Києві 28 травня Литвин зазначив: “Наші переговори щодо відновлення поромних перевезень з Баку в Україну знаходяться на завершальному етапі. Ми очікуємо, що найближчим часом поромне сполучення буде відновлено”.

Голова АМПУ наголосив, що функціонування поромної лінії залежатиме від ринкових умов: урожайності сільськогосподарських культур, роботи аграрного сектору, структури вантажів для експорту та імпорту, а також загального стану економіки. “Можете бути впевнені, що порти працюватимуть у режимі 24/7. Ми маємо все необхідне для цього. Сподіваємося, що кошти, які ми спільно заробимо, будуть інвестовані в інфраструктуру портів, і вона буде оперативно відновлена,” – додав Литвин.

АМПУ ставить перед собою завдання відновити інфраструктуру портів до довоєнного рівня протягом наступних двох років, для чого необхідно 9-9,5 млрд грн. У 2016 році Міністерство економічного розвитку України оголосило про повне припинення транзиту українських товарів через територію Росії. Одним із альтернативних маршрутів став новий Шовковий шлях, який включає поромні переправи через Чорне та Каспійське моря (Іллічівськ – Батумі та Алят – Актау-Порт) і мав стати конкурентним до традиційного сухопутного маршруту. 15 січня 2016 року з Іллічівська вирушив у тестовий рейс контейнерний поїзд за маршрутом Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан-Китай, проходячи через Каспійське та Чорне моря.

Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут охоплює Китай, Казахстан, Азербайджан, Грузію, Туреччину і Європу. У січні 2024 року стало відомо, що ЄС виділив 10 млрд євро на Транскаспійський коридор в обхід Росії. Українські порти “Одеса” та “Чорноморськ” також включені до морського сегменту Транскаспійського коридору. На початку квітня 2024 року Україна відновила контейнерні перевезення Чорним морем. Один з портів Великої Одеси прийняв перший контейнеровоз від початку повномасштабної війни. За квітень вантажообіг українських морських портів подвоївся, досягнувши 6,3 млн тонн, більшість з яких – зернові вантажі.