Як діяти, у випадку закінчення терміну доставки товарів

У зв’язку із зупиненням руху на кордоні з Польщею та накопиченням вантажівок на виїзді з України, а також через використання системи “Електронна черга перетину кордону”, виникає збільшення ситуацій, коли термін доставки товарів перевищує визначений статтею 95 Митного кодексу України. Нагадуємо алгоритм дій для перевізників, декларантів та їх повноважених представників під час здійснення контролю за переміщенням товарів та комерційних транспортних засобів, які перебувають під митним контролем. Цей алгоритм визначено Порядком виконання митних формальностей при транзитних переміщеннях, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 №1066.

У випадку, якщо транспортний засіб комерційного призначення не може прибути до призначеної митниці у визначений строк через аварію чи непереборні обставини, строк транзитного перевезення не враховується, за умови документального підтвердження цих обставин та вчасного (до закінчення строку) письмового повідомлення митному органу про обставини події, місцезнаходження товарів, транспортного засобу та номер ДКПТ (зазвичай – митна декларація на товар, що переміщується цим транспортним засобом). Такі письмові повідомлення повинні містити інформацію про причини затримки вантажів, реєстраційний номер транспортного засобу, яким здійснюється перевезення товарів під митним контролем, прізвище, ім’я, по батькові водія та номер ДКПТ. При вивезенні товарів з України для оперативної обробки питань щодо зміни митниці призначення, заміни водія/тягача чи перевантаження товарів на інший транспортний засіб (з дотриманням митних пломб) слід звертатися за електронною адресою митного поста, через який буде здійснено фактичне переміщення транспортного засобу за межі митної території України.